Documentarea atenta va scapa de „surprize” !

octombrie 30th, 2012 Agentia Viotop Travel E bine de stiu !!


Corina Martin, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Tursim (ANAT), ne sfatuieste sa fim circumspecti cu privire la achizitionarea ofertelor tip „chilipir”, intrucat astfel de oferte nu au intotdeauna suport real pe piata turistica.
Din pacate insa contextul economic ne determina pe multi dintre noi sa fim atenti la bugetul de vacanta, astfel ca preturile agentiilor de renume pot fi uneori cu mult peste ce ne putem permite.

Iata cateva aspecte la care trebuie sa fim atenti atunci cand vrem sa cumparam un pachet turistic:
1. Licenta si Acreditari.  La aceasta categorie, agentiile de turism trebuie sa „bifeze” neaparat licenta emisa de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), act ce trebuie expus la vedere, in sediu.
Traian Badulescu spune ca si apartenenta agentiei la o organizatie profesionala de renume reprezinta un plus. Insa au existat situatii in care calitatea de membru ANAT, de exemplu, nu a reprezentat o garantie.
De asemenea, ANAT ne recomanda sa verificam existenta politei de asigurare de insolventa a agentiei de turism si numele asiguratorului, precum si termenul de valabilitate.
„Toate acestea trebuie sa fie mentionate expres in contractul cu turistul, si nu numai pe acesta, ci si pe documentele fiscale sau alte documente(chitante)care sunt eliberate de catre agentie. Totodata operatorul de turism are obligatia de a posta pe site licenta cu termenul de valabilitate al acesteia, brevetul si numele detinatorului brevetului, politia de asigurare (cu termenul de valabilitate si numarul)”, a spus Corina Martin.

2. Experienta altora. Cauta numele agentiei pe internet pentru ca poti descoperi multe pareri pe forumurile de profil. „Atentie, nu trebuie sa va speriati daca gasiti doar una sau cateva mentionari critice – internetul e si o lume a anonimitatii iar concurenta nu doarme. Insa daca gasiti prea multe opinii negative, poate chiar si furnizate de mass-media, atunci este o problema”, a mentionat Badulescu.
Aparte de Internet, poti intreba in cercul de cunostinte daca a fost cineva plecat prin agentia respectiva si astfel afli pareri de la persoane de incredere.

3. Vechimea pe piata. Este o garantie in plus a seriozitatii, spun specialistii. De ce? Se pleaca de la premisa ca din moment ce agentia a rezistat, inseamna ca a oferit si servicii bune sau macar nu a facut gafe majore.

4. Compara ofertele. Incearca sa mai vezi si alte oferte inainte sa te entuziasmezi prea tare de un pret „super avantajos.
„Daca pretul este exagerat de mic, difera cu 20% sau mai mult fata de preturile oferite de toti ceilalti si, mai ales, agentia este si ‘no name’, feriti-va!”, a spus Badulescu.
Turismul nu este ferit de practica clauzelor ascunse sau scrise cu literele „mici, mici” referitoare la costuri suplimentare. Pe de alta parte, daca acele preturi „mai mici” apartin unui touroperator mare (roman sau international), sunt sanse mari ca totul sa fie corect, pentru ca firmele mari au putere de negociere.

5. Contract si asigurari. Citeste cu atentie contractul si pune intrebari daca lucrurile nu sunt clare.
„La achizitionarea pachetului turistic e bine sa va faceti o asigurare de calatorie (de sanatate) si o asigurare storno (care va acopera penalitatile in cazul in care intervine un motiv obiectiv, demonstrabil, gen boala, divort, incendiu si nu mai puteti pleca). E bine de stiut ca daca va razganditi nejustificat asupra plecarii cu cateva zile inainte, riscati sa pierdeti toti banii, iar agentia va avea dreptate. Si ea a platit mai departe si este penalizata, nu mai poate recupera banii”, a spus Badulescu.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Leave a Reply

*